mercredi 30 mai 2007

For Ivy


It happened last week on a rather stormy day.
An unknown person paid me a quite long visit. Unknown people don't usually stay for tens of minutes, especially if they don't want you to buy something, but this one did.
I even heard kind comments about myself. Who wouldn't have been pleased with that?
The visitor's name was Ivy.
In the afternoon - the weather was still grey and windy - I saw another Ivy, and now I mean the vessel that we regularily see loading cargo in the harbour. I took a picture, just one, and just for the name, Ivy.
I would like to dedicate this picture to the first Ivy, and all those like her (him?) who for a reason or another step upon my blog and care enough to stay for a while, to make a comment or two, even when they don't understand the language! Thank you, all of you Ivies.

11 commentaires:

hpy a dit…

Cette photo est dédiée à Ivy, un blogueur inconnu qui a passé quelques dizaines de minutes sur mon blog, et qui a fait des commentaires sur d'anciennes photos. Il ne reviendra sans doute jamais, mais les commentaires font toujours plaisir.

Kuva on omistettu Ivylle, tuntemattomalla bloggaajalle joka pysyi blogissani joitakin kymmenia minuutteja ja jopa kommentoi. Kiitos kaikille Ivyille.

Ivy far sta som exempel for alla okanda bloggare som kommer pa besok, stannar en langre stund, och kommenterar aven pa aldre bilder/texter. Tack Ivy, och alla andra.

Liisa a dit…

Ivyja poikkeaa joskus.

Blogissasi viihdyn minäkin, koska kuvasi ovat mieluista katseltavaa. Rauhallisia, tasapainoisia.

Peter a dit…

I suppose that you returned the visit.

A real coincidence to find a vessel with the same name, the same day. Maybe he was onboard?

hpy a dit…

Kiitos Liisa kauniista sanoistasi.

No Peter, I didn't return the visit. Actually I was the one who made the first one with a comment on a very colourful picture. And yes, after all. I did return on Ivy's blog even today, but there wasn't any new picture. Made a comment, though.

Anonyme a dit…

Ships are a she I guess... but I wonder why ?

Anonyme a dit…

Your generous heart and unselfishness displays!
I will not soon forget; Thank you for the sweetness!
Happy (HPY) shooting!! Cheers/ Ivy (she)

hpy a dit…

It's always a pleasure to meet Ivies, Ivy. And I recommend my vistors to have a look at your shots. They are simply beautiful.

Olive a dit…

That's a very sweet thing to do hpy! I like the boat too.

lyliane six a dit…

Il ne faut pas désespérer de revoir d'anciens amis, la preuve je vous ai retrouvé, toi et Peter, après toutes ces années, cela ne m'empêchait pas de penser très souvent à vous.

lyliane six a dit…

Mais si Hélène tu es dans mes liens,(à gauche de mon blog) toi et Peter, les 2 seuls qui m'écrivaient d'ailleurs. Mais pour moi, vous êtes les 2 principaux. Bonne journée, malgré le temps, ne soit pas triste.

Cergie a dit…

C'est drole la première fois

Qui peut dire ce que deviendra une relation après ?
Et aussi, qui peut dire que toujours on restera proche quand on l'a été ?

Je me souviens du message où tu est arrivée, HPY
C'était le message du boucher et je suis venue te voir et j'ai vu que tu m'avais déjà mise en lien Je crois, je suis sûre, que c'est la seule fois où cela m'est arrivé