dimanche 29 octobre 2006

Vanligt och ovanligt



Pa fredag kvall lat jag vaccinera mig mot influenssa. Det gor jag varje ar.

Jag tog samtidigt stelkrampsvaccination. Det hander bara vart tionde ar.

Igar var jag stel i nacken och om i kroppen som om jag haft en slang av bade stelkramp och influenssa. Det ar sallan vaccinet inverkar sa hart pa mig.

DD snaggade graset. Kanske en sista gang for i ar. Han borde ocksa lata klippa haret. Det har blivit ganska langt.

Jag putsade i blombankarna som varje host men det finns mycket kvar att gora. Dahliorna maste opp for vintern, men vi har inte annu haft frost sa det ar for tidigt. Gladiolerna graver jag opp idag om det slutar regna. Och om jag annu da har lust.

Min kaprifol, som blommade i varas, pa nytt i somras, blommar nu igen. Ar det vanligt?

Pa kvallen tittade jag pa min sajt matare, som berattade att nagon "unknown", fran saunalahti.fi i Helsingfors, suttit pa min blog i 1h4'50". Och tittat pa 19 sidor. Det ar nog ratt sa ovanligt. Och dessutom frustrerande att inte fa nagon kommentar.

7 commentaires:

isopeikko a dit…

Tavallista ja tavatonta. Tavallinen nuori mies tietää miten käyttäytyä. Sillä on tapoja. Tavaton nuorukainen taas on täysin vailla tapoja, vaikka sitä ei sanotakaan tavattomaksi vaan huonotapaiseksi. Mikähän sitten on epätavallista? Tai tavattoman epätavallisen tavatonta?

isopeikko a dit…

No pöh... tuo viimoinen lause piti olla notta: "Tavattoman epätavallisen tavallista". Se tosin kuulostaa pöllöltä (viisas lintu, mutta tyhmä ihminen), joten automaattikriteerikko satunnaisesti hyrskäytti sen paremman oloisen kuuloiseksi.

vincedu35 a dit…

Beautiful. Bravo pour tes photos.

Anonyme a dit…

Här blommar också en massa blommor som inte brukar göra så men nu är det nog klippt skulle jag tro för kylan kommer nu.Jag har sett hur vissa buskar har slagit nya blad igen och de kommer ju inte att fixa detta.Hoppas att det kanske blir fågelmat av sånt istället?

Rita A a dit…

Is that flower from another planet?

Isopeikkohan se täällä tuumailee. Tavattoman epätavallisesti, mutta toisaalta hyvin tavallisesti omaan totuttuun tapaansa. Jos sen tietää. Se joka ei tiedä on tiedoton.

Anonyme a dit…

These honeysuckles have such lovely fragrance ... I love these flowers

Mary Stebbins Taitt a dit…

OH, how pretty. It is snowing here today, but we still have flowers. Some, anyway. I am way behind on my commenting because I have a new show opening in Syracuse, NY (I'm in Detroit), and two poetry readings, one Saturday and one next Saturday, to prepare for. More later! Have a great day! Mary :-D