dimanche 17 décembre 2006

Vatt och gyttjigt


Det ar vatt och gyttjigt overallt efter allt regnande.
En dag sag jag nagra stora kraftiga kor ga omkring och beta i en ratt sa vat hage.
Da jag inte hittat nagot annat att fota, beslot jag mig for att se, om jag kunde fa en bra bild av de stackars korna.
Sa fort jag lyfte kameran till ratt hojd, narmade sig den storsta kon.
Sa fort jag slutade fota, stannade den.
Kameran var som den roda muletan under en tjurfaktning.
Naja, jag later den komma tillrackligt nara, tankte jag, och lyfte kameran i ratt stallning. Kon kom springande, stack fotterna i gyttjan, bromsade in strax efter att jag knappt fotot och strittade upp en massa gyttja.
Da sag jag att det inte var en ko. Fanskapet tranade sig sakert for tjurfaktning. Och det var tjurkalven som tog hem bade de tva oronen och svansen. Jag tog hem gyttjan.

10 commentaires:

Reflex a dit…

Oh la vache! Qu'elles sont curieuses :D

hpy a dit…

Une corrida dans la boue.

Bullfighting in the mud.

Harkataistelua!

ari4u a dit…

i like the look of attitude on its face ;) nice shot.

hogrelius a dit…

Den kon vill man nog inte mjölka för jag har en känsla av att det inte är mjölk som kommer då om man försöker.

Liisa a dit…

Ilme kertoo, että täällä määrään minä!

tr3nta a dit…

OLÉ...
carfull shes running in your direction...

hpy a dit…

No es una vaca, es un toro, y yo soy el torero. Olé!

Karskea sonninpoikanen se oli. Onneksi valissamme oli piikkilanka.

The bull didn't like me at all...

Reflex a dit…

Oh, alors el toro! Pero parece bastante manso para ser un toro :)

hpy a dit…

Toro de corrida, peut-être pas, mais ni vache, ni génisse. Et pas timide du tout. J'étais bien contente des barbelés qui nous séparaient. (Mais qui n'empêchaient pas que l'animal me couvre de boue.)

Mary Stebbins Taitt a dit…

Interesting picture, nice expression.