vendredi 22 décembre 2006

Julgranen



De som foljt min blogg en tid vet att jag har julgransodling pa backen.

I normala fall star granen ute aret runt, och far inte komma in ens pa julafton.

Pa tisdagen borjade den protestera sa smatt och saga, att den inte ville sta naken ocksa pa julen. Alla andra granar blir ju kladda.

Pa onsdagen hade den ett latt lager av frost pa sig. Da var den mycket nojd.

Nu har den vackra vita frosten smultit bort! Det fanns ju inte sa mycket av den. Man ser den knappt pa fotot.

Jag har en stark kansla av att jag maste ga och kopa vackra roda bollar att hanga upp i granen om jag vill halla den pa gott humor. Men in kommer den inte!

God jul at er alla!

7 commentaires:

KirsiMy a dit…

Hyvää joulua sinulle, Hpy :)

hogrelius a dit…

När du talar med din gran nästa gång så kan du väl hälsa från mig och säga att jag gillar hans kottar!!God JUL!

Anonyme a dit…

Jag förstådd inte alla, men god jul! (Montakohan virhettä sain tuohon lyhyeen lauseeseen...?) ;-)
ajatus olkoon tärkeämpi kuin oikeinkirjoitus.

Anonyme a dit…

Joulurauhaa toivoo KooTee!

isopeikko a dit…

Tack ska du ha. Peikko on ja kohta ihan joulun kietoma, melkein. Saat osan peikon kietoutumisesta, ole hyvä.

Anonyme a dit…

Hyvää Joulua, Hpy!

Anonyme a dit…

God Jul!