mardi 12 décembre 2006

Sport ar farligt


Jag laste for en tid sedan att sport ar farligt. Mellen en femtedel och en fjardedel av alla olyckor hander under utovandet av en sport.

Det kan jag val tro. Alla proffssportgrenar har ju sina lakare, som bl.a. ger dagliga sprutor for att behandla sina patienter.

Andy, han som kommenterar alldeles for sallan, tog nastan livet av sig da han korde motocross. Han visar otrevliga bilder av det i sin blogg.

Som de flesta vet ar jag langt ifran sportig. Att lyfta glaset kan val anda inte kallas for tyngdlyftning. Sa jag trodde allt att jag skulle klara mig.

Och nu har jag fatt tennis-elbow. Det ar val lite overdrivet, da det ar mer an trettio ar sedan en van forsokte forklara hur man spelar tennis! Med daligt resultat, dessutom.

***

Vanligen notera att det star ett glas rodvin framfor Moumoune som tittar pa Formula 1 i tv. Manne katter kan fa tennis-elbow ocksa?

8 commentaires:

hpy a dit…

Les dangers du sport.

Urheilun vaaroista.

Anonyme a dit…

Minullakin oli(on edelleen) tenniskyynärpää, eikä todellakaan tullut mailan heiluttamisesta. Minulla on myös ollut luupiikki jalassa, joka voi tulla ahkerasta lenkkeilystä, enkä todellakaan juokse minnekään.
Urheiluvammat ovat vaarallisia -ne tarttuvat myös ihmisiin, jotka ovat täysin syyttömiä:)

Anonyme a dit…

Sport: farligt, farligt, men härligt, härligt. Inte roligt att vara utan.

Det är precis som livet.

Observera, faster, att jag körde otroooligt mycket MOTOCROSS (min största, mest fanatiska passion!!) i närapå 20 år, inklusive en massa tävlingar, förrän en minimal bagatell - ett löjligt tekniskt fel på motorcykeln - urartade sig i OTUR av tidigare oskådade proportioner och tragiskt karriär-stopp.

Otur - en ovetenskaplig enhet, men i all högsta grad existerande - är nåt man inte rår på. Gå över gatan o bli överkörd av ett fyllo skulle lika gärna kunna hänt/kan fortfarande hända.

Summa kardemumma: 'farlig' händer, eller så händer det ej. I 99% av fallen är sport mycket bra för kroppen. Jag rekommenderar.

Anonyme a dit…

Difficile de poster un commentaire aujourd'hui chez les personnesqui sont sur beta !
J'ai essayé toute la journée !

J'ai trouvé: commenter en anonyme et signer

Je trouve très chaleureuse cette pièce avec les tableaux, c'est rigolo aussi le chat qui regarde comme tout le monde !

Cergie

Anonyme a dit…

Cool! Very nice image...

Regards,
Ash

hogrelius a dit…

Jag minns när mina arbetskamrater bildade ett fotbollslag inmom den sk korpen.Efter ett par veckor så hade nästan alla skador ,en hade tom. brutit sitt ben!!! Jag bara ruskade på huvudet o tänkte i mitt stilla sinne:hmmm det lär visst vara nyttigt med idrott???????

Anonyme a dit…

¡Ese gatooooo! Me gusta mucho ese gato.
Saludos de nuevo, amiga.

Anonyme a dit…

Nice cat!!