mardi 6 juin 2006

Rormokare

Rormokarna har antligen anlant. De borrar i vaggar och drar nya vattenledningar dar det behovs. Vattnet ar avstangt och snart vill de val stanga av elektriciteten ocksa for att ansluta den nya boilern.
Det later nastan som vattenledningsremonterna i Helsingfors men jag tror det kommer att ga fortare. Jag har anlitat firman tidigare och arbetet har alltid varit valgjort. Dessutom ar grabbarna sympatiska. De skriker inte at mej da jag gar och undrar vad de gor, eller annu varre, erbjuder dem min osakkunniga hjalp.

4 commentaires:

Anonyme a dit…

Man skall akta sig för rörmåkare.Inte för att jag har något emot dem men i alla fall är varmt vatten bra att ha. För att borsta tänderna kan man ju använda kallt vatten så man lever ju utan varmt vatten.
I am the person who always say no comments. Perhaps this time is over - you never now.
Linnéa

hpy a dit…

Tack for kommentaren anonyma Linnéa. Kan du ana hur skont det ar med varmt vatten?
Och minns du de tider da det inte fanns rinnande vatten i alla hus? Nog for att det val an finns enstaka sommarkojor utan.

Anonyme a dit…
Ce commentaire a été supprimé par un administrateur du blog.
Anonyme a dit…
Ce commentaire a été supprimé par un administrateur du blog.