lundi 3 juillet 2006

Viinit maitokaupasta

Luin verkkouutisista etta "yli puolet suomalaisista ostaisi viinit maitokaupasta".

Onko tama raittiusseurujen touhua?

Miten niin? No, mista ne maitokaupat loytyvat?

En kay usein Suomessa mutta viimeksi kaydessani en havainnut yhtaan maitokauppaa, Alkon myymaloita kuitenkin nakyi siella taalla.

Jos viinin myynti siirrettaisiin kokonaan maitokauppoihin, suomalaisten olisi paljon vaikeampi loytaa mainitut juomat. Siksi pelkaan pahoin etta raittiusseurat ovat asian takana!

3 commentaires:

hogrelius a dit…

Mums, dessa viner ser gamla och fina ut.Minns i tidigt Malmö hur en krog vid Lilla torg hade en gammal vinkällare.Sen skulle de lägga av med den och sålde sina lagrade slottsviner billigt.Fick upp en dammig butelj till bordet för blott 50 kronor. Det kändes spännande att se om det var ättika eller vad det nu var i buteljen.OJ, säger jag än idag,vinet var mer än perfekt.Vi gick dit dagen efter och klämde nästa och sista buteljen av samma sort.lika god den! När jag ser bilden så kan jag fortfarande känna hur doften spred sig ur glaset och hur det vattnades i munnen.Som du skrev till mig så är det ju så att det blev tillslut några flaskor för mycket för mig och då må¨ste man inse detta och styra om kursen! Skulle vara trevligt att få en riktig emailadress till dig att skriva till? Min är hogrelius snabel a gmail.com
Skriv aldrig ut en adress på rätt sätt för alla sidor scannas av såna som vill ha adresser att skicka spam till!Ha de fint!

hpy a dit…

Problemet med vindrickning ar val att det inte ar ett problem forran man inte marker att det har blivit ett problem. (For att saga det pa det enklast mojliga sattet, eller hur?)

Rolka a dit…

Vous ne pourrez pas les déguster tout seuls...pensez aux amis...!