mardi 25 juillet 2006

Ingen cirkus

Jag korde ner till hamnen i gar efter stangningsdags, laste opp en port med min nyckel, korde runt en lagerbyggnad och parkerade min bil mitt pa vagen bredvid lagret.

Kort darefter kom en vit paketbil rullande. Ut steg en svartharig man med svarta solglasogon, vit skjorta oppen pa lurvigt brost och pastod att han skulle satta upp en cirkus pa hamnomradet och att han darfor sokte material.

Nagot sadant evenemang hade jag verkligen inte hort talas om, sa jag bad mannen och hans kumpan som satt kvar i bilen omedelbart avlagsna sig fran hamnomradet . De var inte riktigt med om den saken, men med sakligt och vanligt forklarande fick jag dem att andra asikt.

Da jag var klar med mina arenden, tog jag mig en runda pa den icke avstangda delen av hamnen, och dar stod samma paketbil. Av individerna syntes ej ett spar.

Eftersom jag redan var tvivelaktigt installd till mannen i fraga - det har hant en del stolder och annat otyg - gick jag till polisstationen och meddelade vad som hant.

Dar fick jag veta att samma person, eller atminstone en person som korde samma bil, gett sig ut for att vara malare dagen innan. Vad som da hant vet jag inte, polisen berattar inte allt, men tydligen nagot otrevligt eftersom det fanns en rapport.

Skumma individer var det. Polisen lovade oka sina ronder, och da jag var nere i hamnen tidigt i morse var dar lugnt.

2 commentaires:

hogrelius a dit…

Usch oj då! Låter lite farligt det där!Tänk om han hade givit sig på dig och slagit dig?Skummisar dyker upp överallt nu,här i Sverige ham man så stora besvär med alla koppartjuvar.De gräver upp kablar överallt och klipper av dessa .Man kan undra vad det är för skrothandlare som tar emot sånt!

Anonyme a dit…

Solbrillor + lurvigt bröst = klart fall. Skurk.