samedi 22 juillet 2006

Rykten

Vi at sent igar kvall. Arbetsdagen hade varit lang, alldeles for lang.

Men middagen var god, gambas till forratt, en stor biff med gronsaker fran tradgardslandet till huvudratt. Ingen ost men glass till efterratt. Och sa lite vin forstas for att fira att arbetsveckan var over.

I morse steg vi opp ganska sent och tog vart morgonkaffe halv elva. Da kom posteljonen med ett rekommenderat brev.

Dar satt vi, okammade, och i morgonrock bada tva. DD oppnade dorren. Posteljonen tittade in och om han kunde slita sin blick fran min vidunderliga uppenbarelse sag han bordet med vara koppar pa, samt - en tom vinflaska, ett tomt vinglas och ett annat som annu var till halften fyllt.

(Jag hade inte plockat undan allting kvallen innan.)

Lite senare idag vet hela staden att vi dricker vin till morgonkaffet.

2 commentaires:

hogrelius a dit…

Ja , tänk så fort rykten kan komma i svang. Min mor frågade mig för ett tag sedan om det var sant att jag förr i tiden drack starköl innan jag gick till mitt jobb på sjukhuset.Måste säga att jag tittade klentroget på henne och frågade var i friden hon hade hört något så felaktigt.Jag hade ju aldrig någonsin gjort en sån sak.På min semester har det hänt att jag drack öl på förmiddagen ihop med en sillmacka men aldrig när man skulle gå till sitt jobb.Jaha, alltså sitter du och DD och dricker vin på morgonen, fy bubblan på er!!

hpy a dit…

Sa nu vet ocksa hela Sverige att vi aldrig dricker annat an starkol...