jeudi 17 août 2006

Goda rad ar dyra

Harom kvallen diskuterade DD och jag sangar med I och C.

(Var har blivit for liten, och madrassen ar slutkord.)

Ni borde aka till Belgien, moblerna ar mycket billigare dar, sa I.

(700km av och an, jag undrar om sangen ryms i bilen.)

Narmare har ni Ikea, sa C.

(400 km av och an, bilen har inte blivit storre.)

Dagen efter gick jag till en liten affar har i sta'n.

(5 km av och an, de levererar och installerar, aven om de knappast testar sangen.)

Nu maste jag ringa I och C for att fa veta var jag kan kopa extrabreda lakan.

1 commentaires:

hogrelius a dit…

Här är du inne på en viktig sak som ofta förvirrar folk. Åhh säger Svensson ,jag har handlat så billigt idag.Jaha,vadå? Jo ,ett par stövalar för bara 650 kr där borta i köppalatset,ja du vet utanför xstad.jaså,säger jag ,det är ju 20 mil fram o tillbaka alltså 240 kr bara i bensinkostnad?Hur mycket tjänade du ? ja ,jag tjänade 80 kr!Alltså de var 80 kr billigare där borta mot Karlssons skoaffär i samma hus där jag bor.